Pratite nas na


 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player




SLOBODAN I UMRIJETI IZ LJUBAV


 
 

Na Veliki petak se čita kronika koju je zabilježio vjerni očevidac. To je učenik kojega je Isus Ijubio, učenik koji je uz križ Isusov stajao do kraja, zajedno s Isusovom Majkom. On govori o onome što je gledao, što je proživljavao i što se događalo. Zapisao je to za nas.
Isus svoju skoru mučeničku smrt neprestano tumači. Činio je to još dok je boravio sa svojim učenicima i upozoravao ih na ono što ga čeka. Naglasio im je da slobodno ide u Jeruzalem i da će u punoj slobodi dati život. Nitko mu život ne otima, nego ga on sam daje iz Ijubavi, lsusova se muka može promatrati u stanovitoj objektivnoj istini kao zločin, kao linč zavedene i razjarene mase, ali mi muku, križ i smrt Isusovu gledamo kao pobjedu ljubavi. Ona to uistinu i jest. Jer u njoj je Isus ostvario ono što je za sebe prorekao: «Ako pšenićno zrno, pavši na zemlju, ne umre, ostaje samo; ako li umre, donosi obilat rod« (Iv 12,24).
U Isusovoj muci sudjeluju mnogi: Juda, Ana i Kajfa, Pilat i svjetina, svećenički i narodni starješine. Svi su oni zahtijevali Isusovu smrt i izgledalo je kao da se poigravaju sudbinom toga čovjeka. Isus je uhićen, svezan, priveden, bičevan, trnjem okrunjen i tako prikovan na križ da nije mogao maknuti ni jednim udom svoga tijela. Ipak u svemu tome Isus je od svih njih i u tim časovima bio najslobodniji. Isus je u srcu slobodan da to što mu se događa prikaze Ocu za nas. On je zapravo jedini bio slobodan. Isus govori Pilatu: "Ne bi ti imao nada mnom nikakve vlasti da ti nije dano odozgor" (Iv 19,11).
Isus je slobodan i time se jasno ističe punina njegove žrtve. Netko može stradati u nesreći, netko može biti ubijen u ratu, netko može bolovati, nekome može biti nanesena nepravda, a da to još uvijek ne bude žrtva. Za istinsku je žrtvu, u dubokom poimanju čovjeka okrenuta prema Bogu, potrebna sloboda, predanje i ljubav. Isus sasvim slobodno, iz čiste Ijubavi, u poslušnosti i predanju Ocu, daruje svoj život.
Daruje ga Ocu u ljubavi i poslušnosti; daruje ga za nas iz ljubavi prema nama. Zato se o ovom izvješću o muci Isusovoj može meditirati i toliko toga doživjeti na dan Velikoga petka.
Nađimo se i mi uz lsusa. Osjetimo širinu Isusove ljubavi: U svojoj slobodi on je umro i za Pilata i za Anu i Kajfu, za Judu i za svjetinu, za svećeničke narodne starješine. Umro je za sve njih. I za sve nas, jer ni mi nismo bez stanovite krivice podno Isusova križa. Ali on je dao svoj život za sve njih i za sve nas. Žrtvovao je svoj život da bismo mi živjeli.
U punoj slobodi Isus izgovara, prema Ivanovu izvješću; svoje zadnje riječi: "Dovršeno je!" (Iv 19,30).Te riječi nisu neki fatalistički krik: "Sad je sve gotovo!" On želi poručiti: "Moje je djelo dovršeno!" U trenutku kada su Isusovi mučitelji mislili do su ga dokrajčiii; lsus je u potpunosti ostvario svoj život. Smisao njegova zemaljskog života ima svoj vrhunac upravo u ovom času kada je ispunio volju Očevu, Isus je ostvario žrtvu križa u punini svoje ljubavi. Izgovarajuci: "Dovršeno je!"; Isus poručuje do je ostvario sve što je Otac nebeski htio.
Neka nas pogled na raspelo, osobito no Veliki petak, priveže uz lsusa koji je rekao: «A ja, kad budem uzdignut sa zemlje, sve ću privući k sebi!» (Iv 12,32). Neka nas privuče, all tako do budemo zahvaćeni njegovom slobodom, ljubavlju i predanjem. Neka nam se kao pečat utisne u dušu taj mentalitet Kristova srca da počnemo još jače osjećati ono što je on osjećao kako bismo živjeti ono što je on živio. Veliki petak neka nas učini raskajanima i boljima.

Fra Zvjezdan Linić