Potrošački svijet je Djetešce Božić u jaslicama zamijenio Djedom Božićnjakom, natovarenim raznoraznim poklonima. On je u naše prebogato društvo blagostanja uvezen zato što se u tom društvu Djetešce Božić više nije osjećalo kod kuće.
Djetešce Božić rodilo se u siromaštvu i neimaštini. U prenoćištima nije bilo mjesta za njega. Ali zato se pojavila zvijezda, pronađene su jaslice koje su imale tu prednost da su bile prazne te se u njima našlo mjesto za Djetešce. U blizini se zateklo nekoliko pastira, sumnjivih tipova na koje su ljudi u gradu gledali s prezirom. Dakle, to je bilo okruženje u kojemu se dogodila objava, objava mira; nade, ljubavi za ljude dobre volje.
Djed Božićnjak može znatno doprinijeti dobrim poslovnim rezultatima, može ukrasiti božićnu jelku, može se pobrinuti za slatkiše i razne dražesne poklone. I to je sve. Djetešce Božić nosi poruku koja nam daje podstreka za stvaranje boljeg svijeta i koja naša srca ispunja naklonošću prema siromasima, malenima, beskućnicima.
Ovi božićni dani žaloste me zato jer ima tako mnogo poklona a tako malo međusobnog razumijevanja. Ljudi na ovome svijetu su tako okrutni jedni prema drugima, radost nad božićnom tajnom njima je gotovo nedostupna. Želim da nađeš put do te tajne, jer to je tajna nade, vjere i ljubavi, tajna svjetla u našoj tmini.
Phil Bosmans