Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


II nedjelja kroz godinu

PRVO ZNAMENJE

Iv2 1-12

Isus se predstavlja svojim učenicima na svadbi u Kani Galilejskoj. Oni su tada već povjerovali u njega. Bila je to doduše početna vjera koja će morati proći kroz mnoga iskušenja, ali ipak izgleda da je odatle sve počelo. Svojim značenjem i sadržajem ovo iskustvo otkriva apostolima (gledano iz iskustva Kristova uskrsnuća) više od početnog oduševljenja. Ono postaje istinskim znakom i nama danas.


Mnogo je toga znakovito. Smijemo se upustiti u odgonetavanje znakova. Tim više što je općenito poznato da je sveti Ivan svoje evanđelje temeljio na teologiji o sakramentima i o Crkvi. Smijemo u tom smislu tumačiti i ovu zgodu kad je Isus, zajedno sa svojim učenicima, pozvan na svadbu u Kanu Galilejsku. Bila je tu i njegova majka.


U Bibliji se važne stvari događaju kod stola, na gozbi. To je mjesto susreta. Ljudi se međusobno povezuju; sklapaju se ugovori i savezi; učvršćuju se prijateljstva i ozakonjuju brakovi. Gozba je svečani trenutak i ima izuzetno važno mjesto u ritmu ljudskog života. To je također i mjesto susreta s Bogom. Najpoznatija je u Starom zavjetu ona gozba kod hrasta Mamre (Post 18). Abraham prima tajanstvene posjetitelje i priređuje im gozbu. To je mjesto susreta s Bogom. Abraham je dobio konkretan odgovor na obećanja Saveza.
U Novom zavjetu Isus često govori o gozbi, o vječnoj gozbi, ili je sam prisutan na gozbi. Međutim, svaki puta je to znak. Svaki puta Isus upućuje na drugu gozbu. Mi danas prepoznajemo u tome najprije euharistijsku gozbu, a u njoj i po njoj i onu gozbu u kraljevstvu Božjem.


Smijemo to otkriti i na ovoj gozbi u Kani. Ona je slika euharistije. Za euharistiju je bitna pretvorba. Po vjeri Crkve i u skladu s Isusovim riječima na Posljednjoj večeri mi vjerujemo da se kruh pretvara u pravo i istinito Tijelo Kristovo, a vino u pravu i istinitu Krv Kristovu. Tada to postaje darom Isusova života. To je tajna njegove ljubavi prema nama na svadbi u Kani događa se pretvorba. Međutim, ovo je tek prvi znak. Voda postaje vinom. To je preobrazba koja želi upozoriti na sve ono što i euharistija želi. Po pretvorbi sakramentalnog znaka euharistija želi zahvatiti u naš život, preobraziti naše ponašanje, promijeniti naše navike. Euharistija nas želi uskrisiti na život djece Božje. Po njoj Isus želi ovaj naš razvodnjeni život, ovaj život bez oduševljenja i iskrenosti, pretvoriti u život u istinij Svadba u Kani je zato slika euharistijske gozbe koja se neprestano ponavlja. Nekoliko kapi vode našeg ljudskog životarenja sjedinjuje se s čistim vinom božanskog života. Tako nam se to objavljuje u Kani Galilejskoj. Poruka je očita: vino je bolje od ikojeg prije i ima ga na pretek svima koji sudjeluju u gozbi.


Svadba je slika Crkve. Konačna misao upućuje na Krista Zaručnika. Na njega Crkva neprestano gleda i njega iščekuje. To je vizija punine. Sve će dobiti svoj vječni smisao onda kad Crkva kao zaručnica dočeka svoga Zaručnika. Bit će to novo nebo i nova zemlja. Od svadbe u Kani sveti Ivan nam nudi poruku Isusa Krista kao istinskog Zaručnika koji je u Kani objavio svoju slavu. Svaka misa, posebno nedjeljna, označena je ovim evanđeoskim prizorom. Za stolom za koji nas Krist kao Zaručnik poziva nikada neće ponestati vina. To je stol obilja, gozba Kristove ljubavi. Sada smo mi sustolnici koji smiju kušati ono najbolje vino, tj. puninu ljubavi Božje koja nam je objavljena u Isusu Kristu.

Fra Zvjezdan Linić



 

 

 

 
 
Untitled Document